Με αφορμή τη λήξη των μαθημάτων και την προετοιμασία για την εξεταστική περίοδο του Ιουνίου, το Γυμνάσιό μας οργάνωσε μια εναλλακτική, βιωματική δράση στην αυλή του σχολείου για την Α’ και Β’ τάξη, την Τρίτη 26/5/2026. Βασικός στόχος ήταν να συνδυαστεί η διασκέδαση και η αποφόρτιση των παιδιών με την επαναληπτική ανασκόπηση της εξεταστέας ύλης στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (Αρχαία, Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία, Ιστορία, Αγγλικά, αλλά και Γαλλικά και Γερμανικά).
Μετά από κάθε γνωστικό κουίζ, το οποίο αφορούσε την ουσία των εξεταζόμενων μαθημάτων, τα παιδιά έπαιζαν ομαδικά με μπάλες, στεφάνια, πέδιλα του σκι και λάστιχα, συντονίζοντας τις δυνάμεις τους για να πετύχουν τον στόχο που τους έβαζε ο εκάστοτε σταθμός. Έτσι, μέσα από τη συγκεκριμένη δομή των γρίφων και των παιχνιδιών, επιδιώχθηκε και επιτεύχθηκε η καλλιέργεια γνωστικών, νοητικών και κινητικών δεξιοτήτων, όπως η εμπιστοσύνη, η ομαδική συνοχή, η ενσυναίσθηση, η συνεργασία, η σωματική άσκηση και ο συγχρονισμός. Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί το απολαύσαμε, μάθαμε, παίξαμε ομαδικά και γελάσαμε πολύ!
Αποτίμηση της Δράσης
- Γνωστικός Τομέας: Η δράση απέδειξε ότι η γνώση δεν περιορίζεται στους τέσσερις τοίχους της τάξης. Οι μαθητές αντιμετώπισαν το άγχος των εξετάσεων με χιούμορ. Η ανάγκη να απαντήσουν συλλογικά στις γραπτές κάρτες λειτούργησε ως άριστη εσωτερική διδασκαλία μεταξύ ομοτίμων, καθώς τα ίδια τα παιδιά αλληλοβοηθούνταν για να βρουν τις σωστές απαντήσεις.
- Κοινωνικός και Συναισθηματικός Τομέας: Η ομαδική συνεργασία σε τόσο μεγάλο αριθμό ατόμων λειτούργησε υποδειγματικά. Παρατηρήθηκε πλήρης ενσωμάτωση όλων των παιδιών, ενώ οι δοκιμασίες που απαιτούσαν εμπιστοσύνη και κοινή σωματική προσπάθεια περιόρισαν τις μικροεντάσεις, ενίσχυσαν τη συμπερίληψη και αντικατέστησαν τον στείρο ανταγωνισμό με το πνεύμα της ομάδας.
Η δράση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, εισπράττοντας τον ενθουσιασμό των μαθητών και τα εξαιρετικά σχόλια των συναδέλφων. Ήταν ο πιο όμορφος, δημιουργικός και δυναμικός τρόπος για να αποχαιρετήσουμε τα μαθήματα αυτής της σχολικής χρονιάς. Ως εκ τούτου, προτείνεται η συγκεκριμένη αθλητική και γνωστική γιορτή να θεσμοθετηθεί ως μόνιμη δράση του σχολείου μας για κάθε Μάιο.
Για την επιτυχία της εκδήλωσης συνεργάστηκαν με ιδιαίτερο ζήλο η Διευθύντρια και όλος ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει:
- Στις κυρίες Κομούτση και Παπαδοπούλου για τους γρίφους στη Φυσική και στη Βιολογία.
- Στους μαθηματικούς μας, κ. Κορλού και κ. Ραλλάκη για τους γρίφους των Μαθηματικών.
- Στην κ. Σπηλιοπούλου για τα αινίγματα των Αγγλικών.
- Στις κ.κ. Τσάκου και Μαρκούδη για τα κουίζ στα Γαλλικά και Γερμανικά αντίστοιχα.
- Στην κ. Λυμπεροπούλου για τους γρίφους των Νέων, των Αρχαίων και της Ιστορίας.
Και του χρόνου!
Διοργανώτριες:
Γ. Λυμπεροπούλου (ΠΕ02)
Δ. Λαζόγλου (ΠΕ11)
